משנה כיוון • רוס: "הגיע הזמן לשים קץ לוויתורים מול הפלסטינים"

    שלמה ריזל No Comments on משנה כיוון • רוס: "הגיע הזמן לשים קץ לוויתורים מול הפלסטינים"
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דניס רוס שהיה שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון למזרח התיכון וזכור כמי שמתח ביקורת על ממשלות ישראל, יצא היום במאמר חריף כנגד הפלסטינים בעיתון 'ניו יורק טיימס', בו הוא כותב טור קבוע.

    במאמרו כותב רוס בין השאר כי "הגיע הזמן לשים קץ לעשיית ויתור אחר ויתור לפלסטינים. הגיע הזמן להראות לפלסטינים שהם יצטרכו לשלם ביוקר אם הם יענו לא לשיחות מצד ישראל וימשיכו להתעקש בסמלים כמו מדינה פלסטינית, ולא במהות כמו עצם הסכם השלום עם ישראל".

    עוד כותב רוס כי "ב-15 השני האחרונות נערכו 3 סבבי משא ומתן רציניים, אולם בכל פעם, הצעה עם התייחסויות לכל נושאי הליבה הוגשה למנהיגים הפלסטיניים ובכל פעם הם השיבו בשלילה או לא השיבו בכלל. הם הגיעו למסקנה, שהעלות של אמירת 'כן', או אפילו של הצעת נגד שמחייבת ויתורים פלסטיניים, היא פשוט גבוהה מדי".

    רוס ממשיך במאמרו וכותב כי מבחינת הפלסטינים הפניה לאו"ם היא הפתרון הקל למצב מכיוון ש"פנייה לאו"ם אינה כרוכה בוויתורים מצד הפלסטינים. היא תפעיל לחץ על ישראל ולא תדרוש דבר מהפלסטינים. החלטות או"ם עוסקות בדרך כלל במה שישראל חייבת לעשות ובמה שהפלסטינים צריכים לקבל. אם אמירת 'כן' עולה ביוקר וישיבה בחיבוק ידיים אינה עולה דבר, מדוע אנו צריכים לצפות שהפלסטינים ישנו את התנהלותם?".



    0 תגובות